Muutokset TSX Venture Exchange Policy 4.4: een. Kannustinjärjestelmät Kanadassa 7. kesäkuuta 2013 TSX Venture Exchange (TSXV) toteutti 8.5.1.2013 muutokset 4.4-periaatteeseen - kannustinohjelmien optio-oikeudet (4.4). Tarkistuksilla on tarkoitus selkeyttää ja antaa ohjeita olemassa olevista vaatimuksista ja menettelyistä, mutta muutokset muodostavat uusia toimintalinjoja. 4.4 kohdassa esitettyjen muutosten yhteydessä TSXV on myös suorittanut vastaavia vähäisiä muutoksia 4.7-periaatteisiin - Hyväntekeväisyysvaihtoehtojen yhteydessä IPO (Policy 4.7) ja Form G - Summary Form - Incentive Stock Options. Tämä tiedote sisältää tiivistelmän tiettyjä 4.4 kohdan mukaisia merkittäviä muutoksia. Yhteenveto tiettyihin merkittäviin muutoksiin 4.4-periaatteella Useita vaihtoehtoisia suunnitelmia Ehdotuksen 4.4 jakson 2.2 kohdan c alakohdassa säädetään, että TSXV myöntää, että on olemassa olosuhteita, joissa liikkeeseenlaskijalla on oltava tarpeellisia tai varovaisia olla useampi kuin yksi optio-ohjelma samaan aikaan. Jos liikkeeseenlaskijalla on useampi kuin yksi optio-ohjelma tai optio-oikeudet on myönnetty optio-ohjelman ulkopuolelle, periaatteessa 4.4 esitetyt mahdolliset optio-oikeuksien enimmäismäärät koskevat kaikkia optio-ohjelmiin ja avustuksiin liittyviä rajoituksia yhteenlaskettu. Lisäksi kohdassa 4.4 selvennetään, että liikkeeseenlaskijalla ei välttämättä ole yhtä aikaa liikkuvan kaluston optio-ohjelmaa ja kiinteää osakepalkkio-ohjelmaa samanaikaisesti, jos yhteenlaskettuina molempien suunnitelmien mukaisesti liikkeeseen varattujen osakkeiden lukumäärä voisi ylittää kohdassa 4.4 esitetyn 10 rajan. Vähimmäiskäyttökurssi 4.4 kohdassa 4.4 säädetään nyt, että jos uusi listautunut liikkeeseenlaskija tai liikkeeseenlaskija, joka on peruttu kaupankäynnin keskeyttämisen tai keskeyttämisen jälkeen, antaa optio, liikkeeseenlaskijan on odotettava, kunnes tyydyttävä markkinat on luotu ennen asettamalla hinnaksi ja antamalla option. Yleisesti ottaen TSXV ei katso tyydyttävän markkinatilanteen syntymistä, ennen kuin se on läpäissyt vähintään 10 kaupankäyntipäivää listan päivämäärän tai kaupankäyntipäivän jälkeen. Ehtoja Ehdotetaan, että optio-ohjelmaan sisällytetyt ehdotukset 4.4-sääntöä on muutettu selventämään, että työntekijöille, konsulteille tai rahastoyhtiön työntekijöille annettavien optio-oikeuksien perusteella liikkeeseenlaskija ja optio-oikeus ovat velvollisia varmistamaan, että optio on luottavainen työntekijä, konsultti tai rahastoyhtiön työntekijä. Lisäksi muutoksissa säädetään, että mikä tahansa, joka ei ylitä 12 kuukauden jaksoa, olisi kohtuullinen aika optio-oikeuksien päättymisen jälkeen, joka päättyy liikkeeseenlaskijan johtajana, työntekijänä, konsulttina tai liikkeeseenlaskijan rahastoyhtiön työntekijänä. Politiikan 4.4 kohdassa säädetään, että optio-ohjelma voi sisältää varauksen optio-oikeuden voimassaolon päättymispäivään automaattisesti, jos kyseinen päättymispäivä on ajanjaksolla (Blackout-aika), jonka aikana liikkeeseenlaskija kieltää optio-oikeutensa käyttämästä optio-oikeuksiaan. Tällaisissa olosuhteissa sovelletaan seuraavia vaatimuksia: liikkeeseenlaskija asettaa muodollisesti Blackout-ajan sisäisen kaupankäynnin periaatteiden mukaisesti, kun on kyse epäolennaisista aineellisista tiedoista. Pimennysaika on vanhentunut julkistamattoman aineiston yleisen paljastumisen yhteydessä. Asianomaisten optio-oikeuksien voimassaoloaikaa voidaan pidentää viimeistään 10 työpäivän kuluttua Blackout-ajan päättymisestä. Automaattinen laajennus ei ole sallittua, jos optio tai liikkeeseenlaskija joutuu lopettamaan kaupan tai vastaavan järjestyksen. Osakkeiden hyväksyminen suunnitelmille, avustuksille ja muutoksille Ehdotuksen 4.4 mukaisiin muutoksiin sisältyy, että kiinteän määrän optio-ohjelmaa, joka yhdessä kaikkien liikkeeseenlaskijoiden kanssa muiden aiemmin perustettujen suunnitelmien tai avustusten kanssa, voi milloin tahansa johtaa liikkeeseenlaskettujen osakkeiden lukumäärään optio-ohjelman toteuttamispäivänä yli 10: stä liikkeeseen lasketusta osakkeesta on saatava osakkeenomistajan hyväksyntä suunnitelman toteuttamishetkellä ja siten suunnitelman mukaisten liikkeeseenlaskettujen osakkeiden lukumäärää muutetaan. Lisäksi kiinteän laskusuunnitelman, joka yhdessä kaikkien liikkeeseenlaskijoiden kanssa muiden aiemmin perustettujen suunnitelmien tai avustusten kanssa ei voinut milloin tahansa johtaa liikkeeseen laskettujen osakkeiden lukumäärään, jotka on suunnattu suunnitelmaan ylittäen 10 liikkeeseen laskettua osaketta, suunnitelman toteuttamisesta (ldquo lt10 Fixed Plan rdquo) ei edellytä osakkeenomistajan hyväksyntää suunnitelman toteuttamisajankohtana, ellei toimeksiantoa 4.4 edellytetä puolueettoman osakkeenomistajan hyväksyntää. Liikkuvan osakepalkkiojärjestelmän on oltava osakkeenomistajan hyväksyntä suunnitelman toteuttamishetkellä ja vuosittain sen jälkeen liikkeeseenlaskijan yhtiökokouksessa. Siinä tapauksessa, että liikkeeseenlaskija ei saa vuosittain osakkeenomistajan hyväksyntää liiketoimintasuunnitelmasta, TSXV odottaisi liikkeeseenlaskijan korvaavan olemassa olevan suunnitelman välittömästi lt10 kiinteällä suunnitelmalla, jolla on ehdot, jotka eivät vaadi osakkeenomistajan hyväksyntää. Yleisesti TSXV edellyttää, että kaikki muutos, joka ei ole lt10 kiinteä suunnitelma, edellyttää osakkeenomistajan hyväksyntää ehtona TSXV: n hyväksymiselle muutokselle. Muutoksella 4.4 esitetään luettelo muutoksista, jotka vaatisivat osakkeenomistajan hyväksynnän. Jos liikkeeseenlaskija edellyttää osakkeenomistajan hyväksyntää uudelle tai uudistetulle suunnitelmalle, TSXV: n hyväksyminen suunnitelmasta edellyttää, että vaadittu osakkeenomistajan hyväksyntä on saatu. TSXV antaa yleensä mahdollisuuden uuden tai muutetun suunnitelman toteuttamiseen ennen tarvittavan osakkeenomistajan hyväksynnän saamista. Lisäksi TSXV antaa yleensä liikkeeseenlaskijalle mahdollisuuden myöntää optioita uuden tai muutetun suunnitelman mukaisesti ennen vaaditun hyväksynnän saamista edellyttäen, että liikkeeseenlaskija saa myös osakkeenomistajan hyväksynnän tällaisille avustuksille ja muutoin täyttää 4.4 kohdan mukaiset sovellettavat vaatimukset. . Tällaisen hyväksynnän on oltava erillinen ja sen lisäksi, että uusi tai muutettu suunnitelma on osakkeenomistajan hyväksyntä. Jos osakkeenomistajan hyväksyntää ei saada: i) uuden suunnitelman tapauksessa uusi suunnitelma ja kaikki sen nojalla myönnetyt optiot päättyvät ii) muutetun suunnitelman tapauksessa muutettu suunnitelma päättyy (ja liikkeeseenlaskija palauttaa (iii) optio-avustuksen tapauksessa myönnetyt optiot päättyvät ja iv) jos optio-oikeuksia muutetaan, muutos tulee olemaan voimassa olevan suunnitelman mukainen. ei voimaa ja vaikutusta. Jos osakkeenomistajan hyväksyntä vaaditaan, osakkeenomistajille annettava tiedotuskokonaisuus kokouksessa, jossa optio-ohjelman hyväksyntää tai optio-oikeuden myöntämistä tai muuttamista pyydetään, on ilmoitettava suunnitelman tai optio-ohjelman tiedot myöntää tai muuttaa riittävän yksityiskohtaisesti, jotta osakkeenomistajat voisivat tehdä perustellun päätöksen suunnitelman tai optio-oikeuden tai muutoksen hyväksyttävyydestä. Muutoksessa 4.4 edellytetään, että uuden suunnitelman julkistamisen tulisi sisältää rajoituksetta: i) kuvaus suunnitelman mukaisten optio-oikeuksien saajista; ii) varattavissa olevien osakkeiden enimmäismäärä tai prosenttiosuus ( iii) suunnitelmaan sisältyvät rajoitukset, jotka koskevat sellaisten vaihtoehtojen lukumäärää, jotka voidaan myöntää yhdelle henkilölle tai henkilöryhmälle, iv) käyttämishinnan määritysmenetelmä, v) optioiden enimmäisaika ja vi. irtisanomissäännökset. Lisäksi, jos kiinnostuksen kohteena oleva osakkeenomistajan hyväksyntä vaaditaan, ne henkilöt, jotka eivät voi äänestää ja heidän hallussaan olevien äänivaltaisten osakkeiden määrä, on ilmoitettava tiedotuskaavakkeessa. Ensimmäistä osakkeenomistajan hyväksyntää ei vaadita, jos: (i) liikkeeseenlaskija on asettanut optio-ohjelman ennen listaamista TSXV: ssä (ii) liikkeeseenlaskija laatii alustavan julkisen tarjousesitteen yhdessä listaussovelluksen kanssa ja (iii) liikkeeseenlaskija on ilmoittanut esitteen suunnitelman ja nykyisten vaihtoehtojen yksityiskohdat. Lopuksi 4.4 kohdassa selvennetään, että liikkeeseenlaskijoiden on saatava TSXV: n hyväksyminen kaikista optio-oikeuksien muutoksista. Kiinnottoman osakkeenomistajan hyväksyminen Ehdotuksen 4.4 mukaiset muutokset edellyttävät nyt, että osakkeenomistajan suostumuksen puuttuminen on hankittava, jos jokin yksittäinen optio-oikeuksien myöntäminen johtaisi johonkin sisäpiirisopimuksiin tai mihinkään henkilöön kohdistuviin rajoihin liittyvistä rajoituksista, mikäli suunnitelma ei salli näitä rajoja ylitetään. Lisäksi 4.4 kohdassa esitettyihin muutoksiin viitataan, että näiden rajoitusten vuoksi sisäpiiriläisten hallussa olevia optioita, jotka on myönnetty tällaisille henkilöille ennen sisäpiirirekisteriä, pidetään sisäpiiriläisille myönnettävinä optioina riippumatta siitä, että henkilö ei ollut apurahan myöntäjänä. Jäljempänä 4.4 kohdassa esitettyihin muutoksiin sisältyy myös, että jos optio-ohjelman antaminen johtaisi sisäpiirintiedon tai jonkin henkilön ylitysten rajoihin tai jos sisäpiiriläisten hallussa oleviin optio-oikeuksiin tehdään muutoksia, jotka vähentäisivät vaihtoehto, tai jos avustus muutoin edellyttäisi osakkeenomistajan hyväksyntää 4.4 kohdan 3.9 e kohdan mukaisesti, tällainen osakkeenomistajan hyväksyntä ei voi olla epäspesifinen tai yleinen hyväksyntä. Ilmoituslomakkeessa on annettava tiedot avustuksen tai muutoksen yksityiskohdista riittävän yksityiskohtaisesti, jotta osakkeenomistajat voivat antaa perustellun lausunnon ehdotetusta avustuksesta tai muutoksesta. Esimerkiksi sellaisen muutoksen vuoksi, joka vähentäisi sisäpiiriläisen hallussa olevan vaihtoehdon toteutushinnan, olisi ilmoitettava ilman rajoituksia sisäpiiriläisen henkilöllisyys, sisäpiiriläisten vaihtoehtojen määrä, nykyinen toteutushinta ja ehdotettu liikearvo hinta. Valittavissa olevat hyväntekeväisyysjärjestöt 4.4-säännöt antavat nyt liikkeeseenlaskijalle mahdollisuuden myöntää optioita, jotka ovat oikeutettuja hyväntekeväisyysjärjestöille (kuten säännössä 4.7 määritellään). Ennen 4.4 kohdan muutoksia TSXV: n käytännöt sallivat vain tällaiset avustukset ennen liikkeeseenlaskijan osakepääoman korottamista. Liikkeeseen laskettujen optio-oikeuksien kokonaismäärä ei saa ylittää yhtä liikkeeseenlaskijan liikkeeseen laskettua osaketta milloin tahansa välittömästi avustuksen jälkeen laskettuna. Tämä rajoitus kattaa kaikki 4.7 kohdan mukaiset avustukset. Käytäntöjä, jotka on myönnetty kelpuutettaville hyväntekeväisyysjärjestöille, jotka sisältyvät käytäntöön 4.4, sisällytetään 4.4 kohdassa olevan 2.2 kohdan a alakohdassa esitettyihin rajoituksiin. Sitä vastoin vaihtoehdoissa 4.7 annettuihin ehtoihin oikeutettujen hyväntekeväisyysjärjestöille myönnettävät vaihtoehdot eivät sisälly tällaisiin rajoituksiin. Copyright copy 2017 TSX Inc. Kaikki oikeudet pidätetään. TMX Group Limited ja sen tytäryhtiöt eivät hyväksy tai suosittele mitään tämän sivuston tunnistamia tai linkitettyjä yrityksiä liikkeeseen laskemia arvopapereita. Pyydä ammatillisia neuvoja arvioimaan tiettyjä arvopapereita tai muuta sisältöä tällä sivustolla. Kaikki sisältö (mukaan lukien kaikki yhteydet kolmansien osapuolten sivustoihin) on tarkoitettu vain tiedoksi (eikä kaupankäyntitarkoituksiin) eikä sillä ole tarkoitus tarjota oikeudellisia, kirjanpito-, vero-, sijoitus-, rahoitus - tai muita neuvoja eikä niitä saa vedota tällaisia neuvoja. Kunkin kolmannen osapuolen näkemykset, mielipiteet ja neuvoja heijastavat yksittäisten tekijöiden näkemyksiä, eivätkä ne ole TMX Group Limitedin tai sen tytäryhtiöiden hyväksymiä. TMX Group Limited ja sen tytäryhtiöt eivät ole valmistelleet, tarkistaneet tai päivittäneet kolmannen osapuolen sisältöä tällä sivustolla tai kolmannen osapuolen sivustojen sisältöä eikä ole vastuussa tällaisista tiedoista. TSX Venture Exchange on julkaissut tiedotteen, jossa hahmotellaan muutokset 4.4 Osakkeen hyväksyntävaatimukset (3.9 ja 3.10 kohta) TSXV: n hyväksyntä tilikauden päättymiselle (kappale 3.8) Osakkeenomistajan hyväksyntävaatimukset (3.9 ja 3.10 kohta) Muutokset suunnitelmiin (4.1 jakso) Päivitetty lomake 4G Muutokset tulevat voimaan välittömästi ja löydät täydellisen tiedotteen TÄSTÄ. Näin: Kanada. Muutokset TSX Venture Exchange Policy 4.4: een. Kannustinjakelupalvelut TSX Venture Exchange (TSXV) teki 8.2.2009 muutokset 4.4-periaatteeseen - Kannustavien optioiden vaihtoehdot (4.4). Muutosten tarkoituksena on selkeyttää ja antaa ohjeita olemassa olevista vaatimuksista ja menettelyistä, mutta muutkin muutokset ovat uusia politiikkaa. TSXV on myös noudattanut 4.4 käytännöllisten muutosten yhteydessä vastaavia vähäisiä muutoksia 4.7-periaatteeseen - Hyväntekeväisyysvaihtoehtojen yhteydessä IPO (Policy 4.7) ja Form G - yhteenvetomuoto - kannustinohjelmien optio-oikeudet. Tässä tiedotteessa on yhteenveto 4.4. Yhteenveto tiettyihin merkittäviin muutoksiin 4.4-periaatteella Useita vaihtoehtoisia suunnitelmia Ehdotuksen 4.4 jakson 2.2 kohdan c alakohdassa säädetään, että TSXV myöntää, että on olemassa olosuhteita, joissa liikkeeseenlaskijalla on oltava tarpeellisia tai varovaisia olla useampi kuin yksi optio-ohjelma Samalla kun liikkeeseenlaskijalla on useampi kuin yksi optio-ohjelma tai optio-oikeudet on myönnetty optio-ohjelman ulkopuolelle, kaikkiin optio-ohjelmiin sovellettavista optio-oikeuksien enimmäismäärästä, Lisäksi säännössä 4.4 selvennetään, että liikkeeseenlaskijalla ei välttämättä ole yhtä aikaa liikkuvan kaluston optio-ohjelmaa ja kiinteää optio-ohjelmaa samanaikaisesti, jos yhteenlaskettuina otetaan huomioon molempien suunnitelmien mukaiset liikkeeseenlasketut osakkeet voisivat ylittää kohdassa 4.4 esitetyn 10 rajan. Vähimmäiskäyttökurssi 4.4 kohdassa 4.4 säädetään nyt, että jos uusi listautunut liikkeeseenlaskija tai liikkeeseenlaskija, joka on peruttu kaupankäynnin keskeyttämisen tai keskeyttämisen jälkeen, antaa optio, liikkeeseenlaskijan on odotettava, kunnes tyydyttävä markkinat on luotu ennen asettamalla optiohinnan ja myöntämällä optio. Yleensä TSXV ei katso tyydyttävän markkinatilanteen syntymistä, ennen kuin listautumisajankohdasta tai kaupankäynnin alkamispäivästä on kulunut vähintään 10 kaupankäyntipäivää. Ehtoja Ehdotetaan, että optio-ohjelmaan sisällytetyt ehdotukset 4.4-sääntöä on muutettu selventämään, että työntekijöille, konsulteille tai rahastoyhtiön työntekijöille annettavien optio-oikeuksien perusteella liikkeeseenlaskija ja optio-oikeus ovat velvollisia varmistamaan, että optio on luottavainen työntekijää, konsulttia tai rahastoyhtiön työntekijää. Lisäksi tarkistuksissa määrätään, että mikä tahansa, joka ei ylitä 12 kuukauden jaksoa, olisi kohtuullinen aika optio-oikeuksien päättymisen jälkeen, joka päättyy johtajan, työntekijän, konsultin tai johdon päättymisestä liikkeeseenlaskijan yhtiön työntekijää. Pimeää ajanjaksoa koskevassa 4.4 kohdassa säädetään, että optio-ohjelma voi sisältää varauksen optio-oikeuden voimassaolon päättymispäivään automaattisesti, jos kyseinen päättymispäivä on ajanjakso (pimennysjakso), jonka aikana liikkeeseenlaskija kieltää optio-oikeutensa käyttämästä optio-oikeuksiaan . Tällaisissa olosuhteissa sovelletaan seuraavia vaatimuksia: liikkeeseenlaskija asettaa muodollisesti Blackout-ajan sisäisen kaupankäynnin periaatteen mukaisesti, kun on kyse epäolennaisista aineellisista tiedoista. Pimennysjakso on vanhentunut julkistamattoman aineiston yleisen paljastumisen yhteydessä. Valitun optio-oikeuden voimassaoloaikaa voidaan pidentää viimeistään 10 työpäivän kuluttua Blackout-ajan päättymisestä. Automaattinen laajennus ei ole sallittua, jos optio tai liikkeeseenlaskija joutuu lopettamaan kaupan tai vastaavan järjestyksen. Osakkeenomistajien hyväksyminen suunnitelmille, avustuksille ja muutoksille Ehdotuksen 4.4 mukaisissa muutoksissa määrätään, että kiinteän määrän optio-ohjelmaa, joka yhdessä kaikkien liikkeeseenlaskijoiden muiden aiemmin perustettujen suunnitelmien tai avustusten kanssa voi johtaa milloin tahansa liikkeeseenlaskemiseen tarkoitettujen noteerattujen osakkeiden määrään optio-ohjelman toteuttamispäivänä yli 10: stä liikkeeseen lasketusta osakkeesta on saatava osakkeenomistajan hyväksyntä suunnitelman toteuttamishetkellä, ja siten suunnitelman mukaisten liikkeeseenlaskettujen osakkeiden lukumäärää muutetaan. Lisäksi kiinteän laskusuunnitelman, joka yhdessä kaikkien liikkeeseenlaskijoiden muiden aiemmin tehtyjen suunnitelmien tai avustusten kanssa, ei voi milloin tahansa johtaa listalle otettujen osakkeiden lukumäärään, jotka on varattu suunnitelmaan, joka ylittää 10 liikkeeseen laskettujen osakkeiden päivämäärää suunnitelman toteuttamisesta (
No comments:
Post a Comment